Menys repressió, més democràcia!

Maig del 2011: el moviment dels Indignats o 15M omple les places d’arreu dels Països Catalans i d’altres indrets. Les manifestacions són massives i les demandes són clares; no ens representen i no som mercaderies en mans de polítics i banquers. A Santa Perpètua també va arribar aquesta expressió popular d’indignació. És més, el 15M va poder parlar al primer Ple d’aquesta legislatura. Moment que van aprofitar per demanar una radicalització de la democràcia local. Una demanda que va ser escoltada i recollida per l’equip de govern (ICV-CiU-PCCA) en aquell moment.

Resulta que des d’aquest cap de setmana hi ha dues persones en vaga de fam. I per què? Doncs perquè el maig d’enguany va haver-hi un conflicte durant el Ple, arran de la negació de l'equip de govern a que el 15M pogués participar-hi i formular unes preguntes. No volem jutjar els fets, malauradament això ja s’està fent via jutjats. El que volem valorar és la manca de democràcia, o la manipulació d’aquesta que es fa a Santa Perpètua. Com és que no es va deixar parlar al 15M en aquella ocasió i sí que es va fer al principi de legislatura? Per què es va prometre a l'inici de la legislatura modificar el ROM i fer de Santa Perpètua un municipi més participatiu, i avui, més de 2 anys desprès encara no en sabem res d’aquest canvi al reglament?

Cal denunciar la poca participació què hi ha durant els Plens, on tot està pactat, on els torns de paraula estan controlats, on el debat no es fa al Ple sinó que és fa a la Junta de Portaveus. Una Junta que no rep les mocions que es fan arribar mitjançant l’OAC (de les moltes que s'han presentat no n’ha arribat cap) o que veta fins i tot, les mocions que presenten altres partits a l'oposició amb representació a l'Ajuntament.

Des de la CUP de Santa Perpètua de Mogoda denunciem i rebutgem la repressió i la persecució que s’està fent sobre 5 persones. Unes denuncies que s’han dut a terme per càrrecs de confiança d’aquest govern (ICV-CiU-PCCA). Finalment volem valorar i reforçar les demandes que fan les dues persones en vaga de fam. Estem segurs que amb la bona voluntat de tothom la situació de les encausades i de la família de Mogoda i totes les altres que estan en una situació similar es podrien modificar i millorar. I sobretot el que volem i exigim és una radicalització de la democràcia del nostre municipi. Ja és hora de transformar Santa Perpètua, ja va sent hora de que tothom pugui tenir un espai de participació i decisió real i vinculant. No volem esperar dos anys més, ara toca que aquells que diuen que són alternatius i que argumenten fer política diferent i suposadament venir dels moviments socials, que moguin fitxa i que facin allò que van prometre fa 2 anys.