Sobre els Pressupostos

L’Assemblea Local de la CUP està perplexa per la sensació d’entrar en una nova manera de fer a l’ajuntament que respon més a una república bananera que el govern de la ciutat anomena «un nou model de gestió» que a un sistema polític, que lluny de la nostra pretensió de democràcia directa, sí que és d’exigir transparència i participació de la ciutadania. Quan la CUP estava representada en el Ple va demanar per activa i per passiva i es va explicar allà on va caldre, la necessitat d’elaborar pressupostos municipals el més participatius possibles. Però enlloc d’avançar cap a la participació ciutadana, enlloc de respectar a l’oposició i donar la informació amb temps perquè almenys es pugui debatre en el Ple, ja s’han llançat als braços de Juan Palomo, «Yo me lo guiso yo me lo como». Que no deixa de ser un «nou model de gestió» antic i putrefacte. És insultant que un govern que es diu d’esquerres (Comuns-PSOE) comenci a funcionar com durant anys s’ha comportat el PP al País Valencia, amb prepotència i menyspreu a l’oposició i sobretot a la ciutadania. El primer pas cap a la corrupció és dissimular la transparència. I el «ordeno y mando» és un mal símptoma de despotisme i en aquest cas gens il·lustrat.

No sabem si aquest gir cap aquest model de gestió és el resultat de les noves incorporacions en el si del partit majoritari de govern (Comuns), però el que si constatem és que és una deriva que no ens agrada. Pressupostos amagats fins a últim moment, privatitzacions de serveis municipals amb la conseqüent pèrdua de llocs de treball públic i augmentant la precarietat laboral en les nostres servidores públics. I la inutilitat de poder posar-se d’acord amb els agents social, els representants de les treballadores de l’ajuntament en la relació de llocs de treball i moltes altres coses que no sabem.

No, no ens agrada gens com va derivant la situació política, organitzativa, de transparència, de participació, en definitiva de democràcia que està prenen aquest govern del nostre municipi.